Vitiligo hè un disordine di a pelle acquistata prevalente in u mondu carattarizatu da una depigmentazione localizata o generalizata, principalmente per a distruzzione di melanociti in a pelle, chì porta à i petti bianchi. Per un bellu pezzu, i trattamenti esistenti anu luttatu per restaurà fundamentalmente i melanociti o migliurà u microambientu di a pelle, facendu a vitiligo una sfida significativa in u campu medico.
U 23 di nuvembre di u 2021, una squadra di ricerca guidata da u prufessore Du Yongzhong da a Scola di Farmacia di l'Università di Zhejiang hà publicatu una nova strategia di trattamentu sinergicu multicolore biomimeticu per a vitiligo, centrata nantu à u tripeptide KPV, in a rivista internaziunale di primu livellu ACS Nano, aprendu novi prospettive per u trattamentu sicuru è efficace di vitiligo.

U core patogenesi di vitiligo si trova in a cascata inflamatoria attivata da e spezie reattive di l'ossigenu (ROS). L'estressi ossidativu dannu micca solu l'ambienti di sopravvivenza di i melanociti, ma dinò direttamente i melanociti è impedisce a sintesi di melanina. U cumpunente chjave di stu trattamentu hè u fragmentu efficace di l'hormone stimulanti di melanocyte—u tripeptide KPV. Cum'è un fragmentu attivu dia- l'hormone stimulant i melanociti (a-MSH), u tripeptide KPV conserva una attività farmacologica eccellente mentre evitendu l'effetti secundarii di a pigmentazione potenziale di a so molécula parent.
U squadra di ricerca hà cuncepitu in modu innovativu un sistema liposomiale co-caricatu cù polidopamina (PDA) mudificatu da u tripeptide KPV è metilprednisolone (MPS), stabilendu un sistema efficiente di co-consegna transdermale nanoscala. I liposomi stessi pussedenu una permeabilità transdermica eccellente, mentre chì u tripeptide KPV modificatu in a superficia si lega specificamente à i melanociti, permettendu à a formulazione nanoscala di ancorarà precisamente à u situ di a lesione. Questu aumenta significativamente a retenzioni di droga è l'accumulazione in a capa basale di a pelle. Dopu a liberazione di droga, u tripeptide KPV residuale cuntinueghja à funziunà, prumove a proliferazione di melanociti è rinfurzà a produzzione di melanosomi è a capacità di trasportu, ottenendu effetti di repigmentazione stabile à longu andà.

Stu studiu hè statu cunvalidatu bè in un H₂O₂mudellu di mouse vitiligo indotta. I risultati anu dimustratu chì dopu à u trattamentu cù a formulazione di nanodrug KPV tripeptide-modificatu, i livelli di fatturi inflammatorii in i siti di lesioni di i topi diminuinu significativamente, e spezie di l'ossigenu reattivu sò stati sbulicati in modu efficau, è i pezzi bianchi originali pallidi ripigliò gradualmente a pigmentazione normale di a pelle. L'attività proliferativa di i melanociti hè stata significativamente aumentata, è a quantità è a distribuzione di melanosomi in i keratinociti anu migliuratu significativamente.
Attualmente, sta ricerca hè stata publicata in ligna in a rivista internaziunale di punta ACS Nano, attinendu una grande attenzione da a cumunità accademica. Cù più avanzati in i studii successivi, si crede chì sti nanomedicazioni, centrate nantu à u tripeptide KPV, ponu eventualmente esse sviluppate in droghe cliniche, purtendu speranza à innumerevoli pazienti di vitiligo in u mondu!
Tempu di Postu: 2025-12-01